• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Εφαρμογίδια Μαθηματικών Γ΄ τάξης

Θέμα       

Οδηγίες Εφαρμογίδια

Ενότητα 1:    

Αριθμοί από το 0 μέχρι το 100                 

Στη δραστηριότητα αυτή παρουσιάζεται σε ένα πλέγμα 10Χ10 ο πίνακας των αριθμών μέχρι το 100 χωρίς αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν σε ποιο τετράγωνο κρύβεται ο κάθε διψήφιος αριθμός. 

Ενότητα 1:

Σύγκριση και σειροθέτηση αριθμών μέχρι το 1000

Από  την    αρχική  σελίδα  επιλέγουμε  το  εύρος  των  αριθμών  που  παρουσιάζονται  να είναι από το 1 μέχρι το 1000. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν στη σειρά τους αριθμούς που εμφανίζονται, αρχίζοντας από τον  μικρότερο.

Ενότητα 2:

Αφαίρεση αριθμοί 0-100

Τα παιδιά εξασκούνται με αφαιρέσεις αριθμών σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Επιλέγουμε πρώτα το επιπεδο.

Ενότητα 3:

Παιγχνίδια για εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό

Ενότητα 4:

Τρίγωνα

Τα  παιδιά  καλούνται  να  σχηματίσουν  όσο  το  δυνατόν  περισσότερα  διαφορετικά τρίγωνα, ενώνοντας σημεία στον κύκλο. 

                 Ενότητα 4:

Ταξινόμιση τριγώνων

Τα παιδιά ταξινομούν τα τρίγωνα που παρουσιάζονται ως προς τις γωνίες τους.

Ενότητα 4:

Πολύγωνα

Τα παιδιά ταξινομούν τα σχήματα που παρουσιάζονται σε πολύγωνα και μη πολύγωνα.

Ενότητα 4:

Σχεδιασμός πολυγώνων

Τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν σχήματα σε τετραγωνισμένο χαρτί. 

Ενότητα 5:

Μοτίβα αριθμών

Ο πίνακας πολλαπλασιασμού μπορεί να αξιοποιηθεί για τον εντοπισμό μοτίβων.

Ενότητα 5:

Μοτίβα αριθμών

Τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν τον κανόνα με τον οποίο λειτουργεί η μηχανή, παρατηρώντας τους αριθμούς που εισέρχονται και εξέρχονται.

Ενότητα 6:

Διατεταγμένα ζεύγη

Στην  οθόνη  παρουσιάζονται  οι  συντεταγμένες  συγκεκριμένων  τετραγώνων  του πλέγματος. Τα  παιδιά εντοπίζουν  στο  πλέγμα  τα  τετράγωνα, ώστε  να αποκαλυφθεί  η εικόνα του κρυμμένου πλοίου.

Ενότητα 6:

Σύγκριση τετραψήφιων

Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε το επίπεδο 3 ώστε να παρουσιάζονται τετραψήφιοι αριθμοί.  Στο  παιχνίδι  αυτό,  τα  παιδιά καλούνται  να  επιλέξουν τα  φρούτα  με  το σύμβολο της ανισότητας που ταιριάζει κάθε φορά. 

Ενότητα 7:

Όγκος

Τα παιδιά καλούνται να γεμίσουν ένα κουτί με κύβους, για να βρουν τον όγκο του. Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα για καθορισμό των διαστάσεων του κουτιού  (ύψος, μήκος, πλάτος).

Eνότητα 7:

Εκτίμηση αθροίσματος και διαφοράς

Από την αρχική σελίδα επιλέγουμε «Add 100s» για εκτίμηση αθροίσματος ή «Subtract 100s»  για  εκτίμηση  διαφοράς.  Τα  παιδιά  καλούνται,  με  βάση  την  εκτίμησή  τους,  να τοποθετήσουν το βέλος στο κατάλληλο σημείο της αριθμητικής γραμμής.

Ενότητα 7:

Πιθανότητες

Τα παιδιά καλούνται, παρατηρώντας τον αριθμό και το χρώμα που έχουν οι μπάλες στο κουτί, να δείξουν πόσο πιθανό είναι το ενδεχόμενο να πέσει από το κουτί μια μπάλα του συγκεκριμένου χρώματος.

Ενότητα 8:

Συμμετρία

Τα παιδιά επιλέγουν το συμμετρικό του σχήματος (shape) ή του σχεδίου (pattern) που δίνεται.

Ενότητα 8:

Πολλαπλασιασμός

Τα παιδιά επιλέγουν τον πιο κατάλληλο τρόπο επιμερισμού του διψήφιου παράγοντα για να υπολογίσουν το γινόμενο.

Ενότητα 9:

Αναγνώριση στερεών

Στο εφαρμογίδιο αυτό, γίνεται διασύνδεση των στερεών σχημάτων με αντικείμενα της καθημερινής ζωής. 

Ενότητα 9:

Στερεά:

αναπτύγματα

Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν το στερεό και να μελετήσουν το ανάπτυγμά του.

Ενότητα 9:

Στερεά

Στο  εφαρμογίδιο  αυτό  τα  παιδιά  κινούν  το  ποντίκι  και  αποκαλύπτουν  μέρος  του στερεού. Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να δουν ποιο στερεό ήταν κρυμμένο.

Ενότητα 9: 

Αποτύπωμα στερεών

Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν το αποτύπωμα της επιφάνειας του στερεού που δείχνει η εικόνα και να επιλέξουν το αντίστοιχο δισδιάστατο σχήμα.

Ενότητα 10: 

Τέλεια διαίρεση

Το  εφαρμογίδιο  δίνει  τη  δυνατότητα  για  αναπαράσταση  της  τέλειας  διαίρεσης.  Ο χρήστης  μπορεί  να  καθορίσει  τον διαιρετέο (αριθμός  αστεριών).  Έπειτα,  καλείται  να σχηματίσει  ομάδες  με  ίσο  αριθμό  αστεριών,  έτσι  ώστε  να  μην  περισσεύει  κανένα αστέρι. Στην οθόνη εμφανίζεται η αντίστοιχη μαθηματική πρόταση. 

Ενότητα 10:

Ατελής διαίρεση

Από  την  αρχική  σελίδα,  ο  χρήστης  μπορεί  να  κατασκευάσει  ένα  πρόβλημα  διαίρεσης μερισμού,  επιλέγοντας  τους  χαρακτήρες,  το  είδος  των  αντικειμένων  που  θα μοιραστούν και τι μπορούν να κάνουν με τα αντικείμενα που θα περισσέψουν. Έπειτα μπορούν  να  επιλέξουν  τον  αριθμό  των  χαρακτήρων  (διαιρέτης)  και  τον  αριθμό  των αντικειμένων  (διαιρετέος).  Στη  συνέχεια,  τα παιδιά  καλούνται  να  απαντήσουν ερωτήσεις  όπως  πόσα  αντικείμενα  θα  πάρει  ο  κάθε  χαρακτήρας,  πόσα  αντικείμενα χρησιμοποιήθηκαν και πόσα αντικείμενα περίσσεψαν.

Ενότητα 11:

Δεκαδικοί αριθμοί

Το εφαρμογίδιο περιέχει διάφορες δραστηριότητες. Στην    πιο   απλή   δραστηριότητα,    τα       παιδιά  επιλέγουν  κέρματα  για  να  σχηματίσουν συγκεκριμένο ποσό   χρημάτων. Στις  άλλες  δραστηριότητες  μπορούν  να  δώσουν  ρέστα  ή  να  προσθέσουν  ή  να αφαιρέσουν χρήματα για να δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.

Ενότητα 12:

Κλάσματα ως μέρος ποσότητας

Τα  παιδιά  σχηματίζουν  ένα  σύνολο  με  διαφορετικά  παιχνίδια  και  περιγράφουν  με
κλασματικούς  αριθμούς  τι  μέρος  του  συνόλου  αντιπροσωπεύει  το  κάθε  είδος παιχνιδιού.  Επιπρόσθετα, είναι  δυνατόν  να  διερευνήσουν  τι  συμβαίνει  όταν προσθέσουν ή αφαιρέσουν κάποιο αριθμό παιχνιδιών συγκεκριμένου είδους.

Ενότητα 12: 

Σύγκριση κλασμάτων

Το εφαρμογίδιο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να συγκρίνουν κλάσματα με τον ίδιο παρονομαστή.